روش های مداحی به شکل رسمی در کانون حیدریون یزد آموزش داده می شود


یزدفردا "مدیر کانون حیدریون یزد از آموزش رسمی مداحی در قالب چهار ترم در این کانون خبر داد.

مهدی ملک‌ثابت، مدیر کانون حیدریون یزد از آموزش رسمی مداحی در این کانون خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: دوره آموزشی مداحی در چهار ترم با ارایه مباحث دینی و اعتقادی، قرآنی، احکام و اصول عقاید به همت این کانون برگزار می‌شود.

وی افزود: مباحث آموزشی ترم اول مداحی شامل تاریخ اسلام، مفاهیم قرآن و احکام است و در ترم دوم مباحثی چون اصول عقاید، آشنایی با روخوانی و روانخوانی، فنون مداحی و آشنایی با اماکن زیارتی به شرکت کنندگان ارایه می شود.

ملک‌ثابت با اشاره به مباحث آموزشی ترم سوم و چهارم این دوره آموزشی بیان کرد: تاریخ اسلام، آشنایی با ادبیات فارسی، اوزان شعری، مفاهیم دعاها، اخلاق مداحی، تاریخ‌شناسی مقاتل، فنون مداحی، فصیح‌خوانی، مقتل‌خوانی عملی و در ترم چهارم جریان‌شناسی مبانی اعتقادی، فنون مداحی و مولودی عملی، تاریخ و آسیب‌شناسی مناسبت‌های دینی، مدیریت هیئت، مفصل‌خوانی آیینی، اندیشه‌های سیاسی امام و رهبری و آشنایی با ادبیات اشعار و احادیث است.

مدیر کانون حیدریون یزد ادامه داد: شرکت کنندگان در مجموع در قالب 76 واحد اجباری و 18 واحد اختیاری اصول کاربردی و رسمی مداحی را فرا می گیرند و پس از شرکت در آزمون در پایان هر مرحله مدرک معتبر مداحی دریافت می کنند.

مدیر کانون حیدریون یزد با اشاره به سایر دوره‌های آموزشی این کانون گفت: این کانون به عنوان کانون تخصصی ورزشی فعالیت می کند. برنامه هاای ورزشی کانون شامل رشته‌های والیبال، دارت، اسکواش، پینگ‌پونگ، کاراته، کونگ‌فو، ووشو، دفاع شخصی و آمادگی جسمانی است.

وی ادامه داد: دوره‌های تربیت مربی ورزش و داوری نیز متناسب با نیاز روز به ویژه در زمینه هماهنگی تکنیکی با اصول فنی نیز در کانون حیدریون برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری حیدریون یزد از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تربیت بدنی برای فرهنگ‌سازی دینی در بحث ورزش در آینده نزدیک خبر داد.

ملک‌ثابت یادآور شد: تاریخ اسلام، احکام، مفاهیم قرآنی، روخوانی، روانخوانی، قرآن و فنون مداحی نیز متناسب با سنین مختلف در کانون حیدریون استان یزد آموزش داده می‌شود.

کانون فرهنگی هنری حیدریون یزد در سال 1386 به مساحت 200 متر فعالیت گسترده خود در بخش‌های مختلف را آغاز کرد. کتابخانه کانون کتابخانه باز است که با 500 جلد کتاب و 50 نرم‌افزار دینی و کمک آموزشی به علاقه‌مندان داده می‌شود.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا